google adwords partner
adwords optimalisatie

AdWords Campagnes, Optimalisatie en Beheer met Winstgevende Resultaten.

Waarom een Adwords campagne opzetten?

  • Liefst 98% van de mensen die nieuwe producten zoeken, gebruiken Google. U betaalt enkel als iemand doorklikt naar uw website. U betaalt enkel voor concrete resultaten.
  • Maak gebruik van Google Display (beeld-)advertenties om uw website ruimer bekend te maken. Google Display advertenties verschijnen niet in de zoekmachines maar op websites die u kan kiezen. Aangezien ze getoond worden aan mensen die niet actief op zoek zijn naar uw product of dienst, geven ze minder respons. Maar omdat ze veel goedkoper zijn, vormen ze een goede aanvulling op een 'gewone" Google zoekcampagne en verhogen ze uw merkbekendheid.
  • Google AdWords laat Remarketing toe. Hiermee bereikt u mensen die uw website al bezochten opnieuw of bereikt u mensen met dezelfde interesse(s).
  • Heeft u een webshop? Dan vormen Google Shopping Ads een efficiënt middel om (meer) klanten in uw webwinkel te krijgen.
  • Door een Google AdWords campagne te starten, beschikt u over veel mogelijkheden om gericht te prospecteren. Alle campagnes zijn bovendien meetbaar waardoor de resultaten steeds verbeteren.
  • AdWords campagnes verhogen doeltreffend en selectief uw naamsbekenheid, bij diegenen die op zoek zijn naar uw producten of diensten.

Waarom het beheer van uw AdWords campagne
uitbesteden aan een AdWords specialist?

  • Succes behalen met Google AdWords vraagt tijd, inspanning, ervaring, marketing kennis, verbeelding, marktonderzoek, kennis van promotietechnieken, studie en training. Dit alles combineren en beheersen is niet gemakkelijk. Veel doe-het-zelvers verliezen snel geld omdat ze hun buikgevoel volgen en teleurgesteld zijn in de resultaten.
  • Maar met goed management en beheer, leveren Google AdWords Campagnes alsmaar meer nieuwe bezoekers en klanten op. Omdat de perfect meetbare resulaten informatie geven over welke ingrepen, instellingen, zoektermen, advertenties, extenties, uitsluitingswoorden, enz. het meeste opleveren. Het verkeerd instellen, het niet-meten of negeren van deze succesbepalende factoren kost veel geld. De keuze voor een AdWords Specialist levert meer (altijd maar meer!) winst op.
  • Het uitbesteden bij Effects van het beheer van uw AdWords Campagne(s) brengt, naast onze 9 troeven, de volgende voordelen mee:
    • Managing van uw account door een team van AdWords specialisten: Effects is een erkende Google AdWords Partner, een officiële Google-erkenning van professionele AdWords-'kennis van zaken'. Door regelmatige bijscholing en vorming zijn we steeds up-to-date met alle (technische) mogelijkheden.
    • Maar rendement met AdWords draait om méér dan techniek. Ook door onze unieke, ruimere (25 jaar!) ervaring met respons-genererende (direct-) marketingacties, respons genererende teksten, mailings en advertenties geniet u van een verhoogde Return On Investment. Want al die ervaring en knowhow rendeert voor succes met AdWords campagnes. Kijk naar onze referenties. U profiteert van deze zeer ruime ervaring, met topmerken dan nog wel.
    • Naast een optimaal rendement kunt u rekenen op een uitstekende service. Wij u ondersteunen uw AdWords campagne met rapporten over de voortuitgang, de resultaten én uw positie t.o.v. uw concurrenten, wat u nuttige inzichten geeft voor uw marketing.
  • Het is vaak rendabeler u te concentreren op waar u goed in bent: uw zaak of organisatie. U kent immers de uitdrukking: "Schoenmaker blijf bij uw leest". Besteed uw Google AdWords daarom uit aan een specialist, een Google Partner, om uw AdWords campagne te beheren. U hoeft daarbij geen contract op lange termijn aan te gaan. Tenminste niet bij ons. Maar u ziet wel hoe de optimalisatie van uw account, campagnes, advertentiegroepen, zoekwoorden en advertenties verloopt. U leert in korte tijd wat u anders jaren zou kosten. U kunt dan met kennis van zaken de rekensom maken en beslissen: weegt het rendement van het optimaliseren en uitbesteden op tegen de kostprijs?
  • Tegenwoordig volstaat een buikgevoel niet langer. Meten is weten, leren is groeien en gissen is missen. Succes behalen komt neer op het inhuren van de juiste specialisten, zeker in het geval van Adwords.

Adwords optimalisatie: waarom met Effects?

  • Effects is een certified Google Partner. Onze expertise in Search Engine Advertising (SEA) is erkend door Google. Daardoor wordt de optimalisatie van uw campagne ook gesteund door Google zélf, wat een groot voordeel is: niemand weet beter hoe te scoren in Google dan zij. adwords optimalisatie
  • We hebben meer dan 12 jaar ervaring met optimalisatie van AdWords campagnes in diverse sectoren.
  • U hangt bij ons niet vast aan een contract voor Google Adwords of een langdurige verbintenis. Dat is uniek en dwingt ons continu tot presteren. Ondanks deze vrije samenwerking - welke u op elk moment kan uitbreiden of stoppen - werken onze klanten langer met ons samen dan gemiddeld in deze sector.
  • We optimaliseren resultaten door integratie van SEO (Search Engine Optimalization) met SEA (Search Engine Advertising - AdWords). We bekijken ook hoe uw website kan verbeterd worden om maximaal effect te bekomen. Met deze synergie tussen SEO, SEA en uw site scoort u beter, zowel in natuurlijke als betaalde resultaten.
  • We raden niet, we meten. Door integratie van Google Analytics en Google AdWords zien we welke zoekwoorden werkelijk een verkoop of aanvraag opleveren. U wilt immers niet zoveel mogelijk klikken maar wel zoveel mogelijk reacties.
  • Effects evalueert doorlopend de kost/conversie (aanvraag of aankoop op uw site) en past de biedstrategie aan zodat uw campagne optimaal rendeert.
  • U ontvangt een overzicht van hoeveel en welke concurrenten in AdWords op welke zoekwoorden bieden. Uiteraard verstevigt het uw positie als u ziet wat uw tegenstanders doen.
  • 30 jaar marketing ervaring. Wellicht onze grootste toegevoegde waarde. We optimaliseren uw strategie, aanbod, teksten en beelden door responsversterkende elementen toe te voegen.

Enkele voorbeelden - cases

Budget Partners: Meer conversies voor minder geld

CTR +30%
Cost -30%

Budget Partners verschaft leningen voor renovatie, grote aankopen of persoonlijk budget. In deze hoog concurrentiële markt verbeteren we continu de Click Through Rate waarbij de Cost per Conversie (een ingediende aanvraag) afneemt. Zo daalde na 1 jaar de Cost per Conversie met één derde en steeg de CTR met 30%.

adwords optimalisatie
"De aanpak van Effects heeft ons geen windeieren gelegd.
We hebben dankzij hun inzet en inzicht een nieuwe online-markt aangeboord, met succes!"
Vik De Weerdt, Budget Partners, Brussel

Hansteen België & Nederland: Meer leads

CTR +50%
CPC -25%

Hansteen is een internationale speler in bedrijfsvastgoed. We werden gevraagd de SEA campagnes in België en Nederland te optimaliseren. Doelstelling: meer bezoekers aantrekken en meer leads genereren. Na 6 maanden is het aantal klikken verdubbeld en de Cost per Click met 25% afgenomen.

meer leads met adwords
"Dankzij de AdWords-campagnes van Effects groeit het verkeer én het aantal conversies op onze website zienderogen.
We zijn tevreden over hun aanpak en de resultaten."
Marieke Biemans, Marketing Manager Hansteen, Amsterdam

Herbalife Webshop: Meer verkopen

CTR +40%
Cost -30%

Herbalife is vooral gekend voor haar vermageringsshakes. Meer dan 150 distributeurs in Vlaanderen verdelen de producten. In deze hoog concurrentiële markt konden we het aantal verkopen binnen hetzelfde budget in Google Search meer dan verdubbelen.

adwords optimalisatie
"Ik kreeg veel klikken maar weinig conversies via mijn webshop.
Effects heeft er voor gezorgd dat mijn AdWords budget nu rendeert door het aantal werkelijke aankopen gevoelig te verhogen."
Linda Cools, Herbalife, Dendermonde

 

online marketing

online marketing