Adwords campagnes starten, optimalisatie en beheer

Met winstgevende resultaten

google partner
W

WAAROM ADWORDS?

  • Liefst 98% van de mensen die nieuwe producten zoeken, gebruiken Google. U betaalt bovendien enkel als iemand werkelijk doorklikt naar uw website. U betaalt dus enkel voor concrete resultaten.

  • Door een Google AdWords campagne te starten, beschikt u over veel mogelijkheden om gericht te prospecteren. Alle campagnes zijn bovendien meetbaar waardoor de resultaten steeds verbeteren.

  • AdWords campagnes verhogen doeltreffend en selectief uw naamsbekendheid, bij diegenen die op zoek zijn naar uw producten of diensten.

  • Maak gebruik van Google Display (beeld-)advertenties om uw website ruimer bekend te maken. Google Display advertenties verschijnen niet in de zoekmachines maar op websites die u kan kiezen. Aangezien ze getoond worden aan mensen die niet actief op zoek zijn naar uw product of dienst, geven ze minder respons. Maar omdat ze veel goedkoper zijn, vormen ze een goede aanvulling op een 'gewone" Google zoekcampagne en verhogen ze uw merkbekendheid.

  • Google AdWords laat Remarketing toe. Hiermee bereikt u mensen die uw website al bezochten opnieuw of bereikt u mensen met dezelfde interesse(s).

  • Heeft u een webshop? Dan vormen Google Shopping Ads een efficiënt middel om (meer) klanten in uw webwinkel te krijgen.
  • adwords optimalisatie

A

ADWORDS OPTIMALISATIE


Succes behalen met Google AdWords vraagt tijd, inspanning, ervaring, marketing kennis, verbeelding, marktonderzoek, kennis van promotietechnieken, studie en training. Dit alles combineren en beheersen is niet gemakkelijk. Veel doe-het-zelvers verliezen snel geld omdat ze hun buikgevoel volgen en teleurgesteld zijn in de resultaten.

Met goed management en beheer leveren Google AdWords Campagnes alsmaar meer nieuwe bezoekers en klanten op. Omdat de perfect meetbare resulaten informatie geven over welke ingrepen, instellingen, zoektermen, advertenties, extenties, uitsluitingswoorden, enz. het meeste opleveren. Het verkeerd instellen, het niet-meten of negeren van deze succesbepalende factoren kost veel geld. Optimalisatie betekent alle aspecten van een AdWords account voortdurend nakijken en bijstellen in functie van de opbrengst. Zodat men niet zoveel mogelijk klikken maar wel zoveel mogelijk reacties krijgt.

Tegenwoordig volstaat een buikgevoel niet langer. Meten is weten, leren is groeien en gissen is missen. Succes behalen komt neer op het inhuren van de juiste specialisten, zeker in het geval van Adwords.
D

DOE BEROEP OP EEN ADWORDS SPECIALIST


Het is vaak rendabeler u te concentreren op waar u goed in bent: uw zaak of organisatie. U kent immers de uitdrukking: "Schoenmaker blijf bij uw leest". Besteed uw Google AdWords daarom uit aan een specialist, een Google Partner, om uw AdWords campagne te beheren. U ziet dan hoe de optimalisatie van uw account, campagnes, advertentiegroepen, zoekwoorden en advertenties verloopt. U leert in korte tijd wat u anders jaren zou kosten. U kunt dan met kennis van zaken de rekensom maken en beslissen: weegt het rendement van het optimaliseren en uitbesteden op tegen de kostprijs?

  • adwords expert
  • google partner
M

MEERWAARDE VAN EFFECTS

Certified Google Partner

Meer dan 12 jaar Ervaring met Optimalisatie van AdWords campagnes

Geen Contract of langdurige verbintenis vereist

Optimalisatie door Integratie van SEA met SEO

30 jaar ervaring met Respons-genererende Marketingacties

Opgestroopte mouwen en persoonlijke service

E

Enkele Cases

Optimalisatie B2C: Meer conversies voor minder geld

Budget Partners verschaft leningen voor renovatie, grote aankopen of persoonlijk budget. In deze hoog concurrentiële markt verbeteren we continu de Click Through Rate waarbij de Cost per Conversie (een ingediende aanvraag) afneemt. Zo daalde na 1 jaar de Cost per Conversie met één derde en steeg de CTR met 30%.

"De aanpak van Effects heeft ons geen windeieren gelegd. We hebben dankzij hun inzet en inzicht een nieuwe online-markt aangeboord, met succes!"
Vik De Weerdt, Budget Partners, Brussel

Optimalisatie B2B: Meer Leads

Hansteen is een internationale speler in bedrijfsvastgoed. We werden gevraagd de SEA campagnes in België en Nederland te optimaliseren.

Doelstelling: meer bezoekers aantrekken en meer leads genereren. Na 6 maanden is het aantal klikken verdubbeld en de Cost per Click met 25% afgenomen.

"Dankzij de AdWords-campagnes van Effects groeit het verkeer én het aantal conversies op onze website zienderogen. We zijn tevreden over hun aanpak en de resultaten."
Marieke Biemans, Marketing Manager Hansteen, Amsterdam

Optimalisatie Webshop: Meer Verkopen

Herbalife is vooral gekend voor haar vermageringsshakes. Meer dan 150 distributeurs in Vlaanderen verdelen de producten. In deze hoog concurrentiële markt konden we het aantal verkopen binnen hetzelfde budget in Google Search meer dan verdubbelen.

"Ik kreeg veel klikken maar weinig conversies via mijn webshop. Effects heeft er voor gezorgd dat mijn AdWords budget nu rendeert door het aantal werkelijke aankopen gevoelig te verhogen."
Linda Cools, Herbalife, Dendermonde