Google Display & Discovery
Serveer voor een breed publiek

Bereik via verschillende kanalen de juiste doelgroep

google display
S

Succesvolle Display Campagnes

Via Google Display Advertising kan u goedkoop gericht adverteren naar uw doelgroep. U betaalt immers niet voor de vertoningen, enkel voor de klikken. De advertenties verschijnen ook in apps, op Gmail en YouTube.

In Display zijn verschillende targeting mogelijkheden: op basis van de interesses van personen, op basis van specifieke onderwerpen, op basis van bepaalde zoekwoorden, mensen van een bepaalde leeftijd of geslacht, op vooraf gekozen plaatsingen,... Een heel scala aan mogelijkheden. Het is zaak om de beste targeting te kiezen die het meest resultaat oplevert. Op voorhand moet u een duidelijk objectief stellen: wenst u een maximum aantal vertoningen, een maximum aantal klikken naar de site, een laag bouncepercentage, een hoge sessieduur, een maximum aantal leads. Vergeet daarbij niet dat Display Advertising een vorm van Advertising is en dus veel minder verkoop-georiënteerd is dan een Search of Shopping campagne.

Display campagnes dienen continu bijgestuurd te worden. Als u Google laat doen, verschijnt u op duizenden sites die niet helemaal geschikt zijn. Start met een brede campagne en test verschillende targeting-methodes uit. Omdat Google uw advertentie meerdere keren aan dezelfde personen toont, opteert u best voor meerdere advertenties met verschillend beeld. Test ook de koplijn en Call To Action uit. Kijk welke strategie het beste resultaat geeft en verfijn deze. Sluit slechte sites uit en ga na een tijd over op enkel vertoningen op de best renderende sites.

Display Advertising laat ook Remarketing toe. Met een Remarketing campagne worden uw advertenties op andere sites weergegeven aan personen die uw website reeds bezochten. Aangezien deze mensen al interesse hebben getoond in uw diensten of producten, is de kans groter dat ze reageren. De advertenties kunnen bijvoorbeeld de producten tonen die men eerder bekeken heeft. Remarketing is ook een goedkope manier om aan Cross-Sell te doen.


Praat met een Display expert  

L

Laat u coachen door EEN DISPLAY expert


Het is vaak rendabeler u te concentreren op waar u goed in bent: uw zaak of organisatie. U kent immers de uitdrukking: "Schoenmaker blijf bij uw leest". Besteed uw Google Display campagnes daarom uit aan een Google Partner en Google Display Expert, om uw campagne te beheren. Zoniet bent u snel veel geld kwijt aan advertenties die niet de juiste doelgroep bereiken.


  • adwords expert
  • google ads partner
V

Visuele Discovery campagnes


Discovery campagnes werken op dezelfde manier als display campagnes, enkel de kanalen waarop ze vertoond worden, verschillen. Met discovery ads bereikt u mensen via de feeds van de You Tube homepagina, Hierna bekijken, in Discover en op de tabbladen Reclame en Sociaal in Gmail terwijl ze browsen door allerlei content.

In deze context van nieuws, laatste trends, inspiratie en ideeën scoort een campagne met een grote visuele impact en met mooie, aantrekkelijke beelden heel goed. In tegenstelling tot display leveren discovery campagnes sneller leads op en geven ze betere resultaten.


google discovery


Van cruciaal belang voor het behalen van succes met discovery ads, is het selecteren van de juiste doelgroep. Experimenteer met verschillende doelgroepen om te zien welke het best werkt voor jouw bedrijf en doelstellingen. Naast demografie, interesse en in-market kan je je eigen doelgroep maken op basis van zoekwoorden die mensen de afgelopen tijd hebben gezocht of urls van websites die de doelgroep bezoekt of remarketing naar bestaande bezoekers. Google voorziet ook een (nog beperkte) selectie op basis van life events, bepaalde belangrijke levensgebeurtenissen zoals de aankoop van een woning, het krijgen van een kind. Kortom, een enorm aantal opties om een relevante doelgroep samen te stellen.

Het enige nadeel van discovery campagnes is dat we heel weinig zicht hebben op waar we verschijnen, met welke advertentie, tegen welke kost. Er valt bitter weinig bij te sturen. De campagnes worden door machine learning gestuurd. Ook hebben we geen controle op de vormgeving van de advertenties. U kunt niet, zoals bij display, uw eigen advertenties gebruiken. Aan de hand van de visuals en headlines die u opgeeft, maakt Google zelf de advertenties aan. Aan ons om goede content en impactvolle beelden te leveren, maar vooral om de juiste doelgroep te bepalen.


Praat er met ons over  

M

MEERWAARDE VAN EFFECTS

Google Certified Partner

Meer dan 12 jaar Ervaring met Google Ads campagnes

Geen Contract of langdurige verbintenis vereist

Optimalisatie door Integratie van SEA met SEO

30 jaar ervaring met Respons-genererende Marketingacties

Opgestroopte mouwen en persoonlijke service

C

Concrete Cases

Branding Campagne


Een Duitse hotelketen met hotels in diverse landen van Europa wenste bekendheid te verwerven in België en Nederland. Niets beter geschikt dan een displaycampagne om op korte termijn en goedkoop zeer veel vertoningen te genereren. De campagne startte breed en werd steeds aangepast om de meest succesvolle vertoningen over te houden.

"Ook Display campagnes moeten bijgestuurd worden. Zoniet gaat Google snel met al het budget lopen en verschijn je op sites die niet aansluiten bij je doelgroep."

Traffic Building


De Bontfederatie wenste meer verkeer te genereren naar een specifieke mini-site waarin men volop informatie kon vinden over de duurzaamheid van bont. De campagne richtte zich naar verschillende doelgroepen met verschillende targeting instellingen. Ook werden meerdere boodschappen en visuals getest per doelgroep. Om uiteindelijk de meest succesvolle campagnes over te houden.

"Display campagnes lenen zich uitstekend om verschillende advertenties te testen. Je merkt al gauw welke beelden meer de aandacht trekken."

Andere Vragen over Google Display of Discovery?

Vraag het ons gerust, geheel vrijblijvend, we kijken graag hoe we u kunnen helpen.

Stel hier uw vraag