Mailings
die men opent en leest

Met maximale rendabiliteit

mailings
W

WAT MAAKT EEN MAILING SUCCESVOL?

Het succes van een mailing wordt in grote mate bepaald door:

  • De kwaliteit van de adressenlijst
  • De sterkte van het aanbod

Vergeleken met een mailing met aantrekkelijke en opvallende beelden, geeft en goed geschreven boodschap met een uitgekiend aanbod naar de juiste adressen een hogere respons.


I

INTEGREER RESPONSVERSTERKENDE ELEMENTEN


Responsgerichte Teksten

Schrijf een tekst die de lezer aanspreekt en werkelijk aanzet tot actie: doorklikken naar uw site, inschrijven op uw nieuwsbrief, informatie of een brochure aanvragen, ... Geen lange zinnen maar korte paragrafen, subtitels en lijstjes die meteen to-the-point vertellen wat u aanbiedt en welke actie de lezer moet ondernemen.

 

Focus op uw aanbod & call-to-action

Zorg ervoor dat het design aansluit bij uw landingspagina en maak de lezer in een oogopslag duidelijk wat hij moet doen om te reageren en welk voordeel hij daarbij heeft. Ook zonder weergave van de beelden moet de inhoud van de mail duidelijk overkomen. De lay-out dient zo opgebouwd dat uw boodschap en de call-to-action al in het preview venster te zien zijn. Ook is het belangrijk dat de mail op alle apparaten juist wordt weergegeven.

 

Personaliseer zoveel mogelijk

Hoe meer u weet over de persoon die u aanspreekt, hoe meer u uw boodschap kan personaliseren. Hoe meer u personaliseert, hoe meer u de aandacht trekt en vasthoudt. Dat kan gaan van een eenvoudige aanspreking tot een volledig aanbod op maat van de ontvanger (zie het voorbeeld onderaan). Ook gepersonaliseerde verjaardagsmails hebben in het verleden hun effect bewezen.

 

Succesvolle verzending

Verschillende technische aspecten zorgen ervoor dat de mail door de spamfilter geraakt. Naast een juiste opmaak van de mail is ook de betrouwbaarheid van het systeem waarmee de e-mail verzonden wordt van belang. Dit verhoogt de deliverability van uw mailing. Voorzie een uitschrijvingsmogelijkheid (wettelijk verplicht), statistieken over de bounces, het openingspercentage, het doorklikpercentage enz.

 

Creëer schaarste en beperk uw aanbod

Voeg een 'time-slot' toe: beperk uw aanbod in de tijd of geef iets extra voor een snelle reactie.

G

GEDRUKTE MAILINGS


Soms leveren gedrukte mailings die per post verzonden worden een hoger rendement op ondanks hun hogere kost. Met zelfs responspercentages tot 50%! Effects heeft meer dan 25 jaar ervaring met gedrukte mailings. Wij geven u graag advies over de diverse mogelijkheden.

M

MEERWAARDE VAN EFFECTS

Meer dan 25 jaar Ervaring met Direct Mailings

Diverse keren bekroond met prijzen

Responscijfers van 45% en meer

Geen Contract of langdurige verbintenis vereist

Opgestroopte mouwen en persoonlijke service

B

B2C Case

Optimalisatie van respons

Klanten van verschillende garages ontvingen een e-mail die op 8 plaatsen gepersonaliseerd werd: met naam, automerk, type wagen en de meest geschikte winterbanden voor hun auto, samen met een tot op de eurocent uitgerekend aanbod om die banden te kopen en te laten plaatsen.
Eén klik volstond om een afspraak te maken bij zijn eigen garage. Persoonlijker kan e-marketing niet worden!

Hoe meer personalisatie je in een mailing toepast, hoe meer respons je krijgt.