Responsgericht Webdesign,
SEO & Website marketing

Verwacht een sterke return

webdesign
G

GENIET VAN MARKETING MEERWAARDE

Bij de realisatie van een nieuwe website, biedt Effects een ruimere service dan een technisch gespecialiseerd bureau. U krijgt niet alleen een mooi functionerend plaatje maar ook een inhoud die scoort. Zodat uw site reactie (conversies) uitlokt bij uw bezoekers: het sturen van een bericht, een contactopname, een informatie-aanvraag, ... Kortom, een responsgerichte website.

Voor we met het ontwerp van een site starten, bespreken we met u de volgende strategische uitgangspunten:

  • Wat is het doel van de site, wie is de doelgroep
  • Hoe positioneert u het best uw product of dienst in vergelijking met uw concurrenten
  • Welke sterke punten brengen we naar voren, welke zwakkere punten counteren we
  • Op welke zoekwoorden focust u het best om hoog in Google te scoren
  • Welke reactiemogelijkheden bouwen we in om zoveel mogelijk reacties, aanvragen, verkopen te verkrijgen

Op basis van deze informatie bepalen we de structuur en inhoud van uw site. We werken SEO teksten uit waarin we al onze creativiteit en marketing-knowhow steken. Aangevuld met aantrekkelijke en relevante beelden, illustraties en responsbevorderende elementen, leveren we een website af die hoog scoort in Google en reactie teweegbrengt.


Praat met een Website expert  

 

  • Lid van Feweb
S

SEO optimalisatie


Een mooie website is een goed begin maar heeft niet veel zin als ze niet gevonden wordt in Organische Search. Om hoog in de ranking te verschijnen, houdt Google met meer dan 200 factoren rekening. Dat gaat zowel om inhoudelijke als technische aspecten als autoriteit.

De eerste stap in SEO Optimalisatie is bepalen voor welke zoekwoorden u hoog wilt scoren. Heeft u een Google Ads campagne lopen? Dan kan u daaruit leren welke zoekwoorden voor u het meest rendabel zijn. Zo niet, kan een ZoekwoordenAnalyse het antwoord geven.

Het komt er dan in tweede instantie op aan uw site te optimaliseren voor deze keywords. Het heeft geen zin uw pagina's vol te proppen met alle zoekwoorden, focus per pagina op 1 zoekwoord. Zowel in de content als door middel van de html code van de site.

Hulp nodig? We maken voor u een SEO rapport op waarbij we uw situatie analyseren en de keywords definiëren. We kijken naar welke landingspagina's het best geoptimaliseerd worden, wat de concurrentie doet en wat uw huidige ranking is. U ontvangt dan adviezen en tips om uw site inhoudelijk en technisch te verbeteren. Of indien u wenst, doen we het voor u.


Vraag er ons meer over  

T

5 TIPS VOOR CONVERSIE OPTIMALISATIE


Veel bezoekers op een site is mooi, veel bezoekers die actie ondernemen, respons of conversies opleveren, nog mooier. Hierbij enkele tips om het rendement van uw website te verhogen:


1. Denk vanuit de consument, niet vanuit de producent

Leef u in in uw doelgroep. Wie zijn ze? Wat zoeken ze? Welke voordelen krijgen ze? Wat spreekt hen aan? Te vaak nog worden teksten geschreven vanuit het standpunt van het bedrijf zonder te denken aan wat de klant zoekt. Teksten geschreven in de 'wij-vorm' in plaats van de 'jij-vorm'. Denk ook aan andere aspecten die de bezoeker zich afvraagt en beantwoord deze in de tekst.

 

2. Voer een SEO audit uit

Om hoog te scoren in Google én om bezoekers aan te trekken, spreek u het best de taal van uw doelgroep. Bezoekers gebruiken vaak totaal andere zoekwoorden dan de terminologie die bedrijven hanteren. Met een Zoekwoordanalyse zie je niet alleen welke termen gebruikt worden maar ook hoeveel er naar gezocht wordt. Kies de meest relevante zoekwoorden en hou daarmee rekening bij de bepaling van de structuur van de website en het schrijven van de teksten.

 

3. Focus op aanbod & call-to-action

Maak meteen duidelijk wat het aanbod is. Wat krijgt de bezoeker? Wat zijn de voordelen? Zorg ervoor dat de lezer in een oogopslag weet wat hij moet doen om te reageren en welk voordeel hij daarbij heeft.

 

4. Zorg dat alle reactiemogelijkheden meetbaar zijn

Om een site te optimaliseren voor conversies, is het belangrijk te weten waar de conversies vandaan komen. Dat klinkt logisch, maar vaak ontbreekt het bij een site aan de juiste tools om data te verzamelen. Meet ingestuurde formulieren, inschrijvingen op nieuwsbrieven, mobiele oproepen, pdf downloads, emails en dergelijke. Koppel zeker Google Analytics, Google Tag Manager en Google Search Console aan de site.

 

5. Gebruik geen lange blokken tekst

Copy is King. Tekst is cruciaal, zeker voor Google en uw bezoekers. Maar schrijf geen ellenlang aaneengesloten brok tekst. Deel de tekst op in alinea's met tussentitels, wissel af met infographics, gebruik lijstjes en opsommingen, voeg een blockquote in, kortom: varieer om de aandacht van de bezoeker vast te houden.


Meer weten? Contacteer ons  

V

VOORDELEN VAN ONZE WEBSITES

Call-To-Action gericht om zo veel mogelijk reactie te genereren

Visueel aantrekkelijk en vlot leesbaar

Technisch perfect

Budgetvriendelijk

Responsive Design: aangepast voor tablet en mobile

Hoge score in SEO en SEA

No strings attached

E

ENKELE VOORBEELDEN

Stel hier uw vraag