Google Ads campagnes starten, optimalisatie en beheer

Kies een goede SEA coach

google ads specialist
S

Succesvol adverteren met Google Ads



Wanneer u adverteert met een Google Ads campagne (het vroegere Adwords), komt u met uw advertentie bovenaan de zoekresultaten in Google te staan. Liefst 95% van de mensen die producten of diensten zoeken, gebruiken Google. Met een Google campagne bereikt u uw doelgroep, net op het moment dat ze uw product of dienst zoeken.

En dat is net het grote voordeel van Google Ads of SEA (Search Engine Advertising) ten opzichte van andere vormen van adverteren. Uw publiek loopt al warm voor uw product of dienst, daarvan hoeft u hen niet meer te overtuigen.

Net zoals bij andere CPC media, betaalt u niet voor de vertoningen van uw advertentie, maar enkel als iemand doorklikt naar uw website. Het komt er dan ook op aan de juiste mensen te bereiken waarbij u het beste resultaat (lead, verkoop) haalt.

SEA campagnes zijn perfect meetbaar. Zo kunnen op voorhand concrete, becijferde doelstellingen opgesteld worden. Bovendien laat deze meetbaarheid toe de Google Ads campagnes aan te passen om alsmaar meer nieuwe klanten aan te trekken en uw campagnes rendabel(er) te maken.

Succes behalen met Google Ads is niet zo evident. Search campagnes dienen van bij het begin goed opgesteld en nadien voortdurend bijgestuurd te worden. Het vraagt tijd, ervaring en een grondige kennis van Google Ads en Google Analytics. Als u het aan Google zelf overlaat, is de kans groot dat u snel veel geld kwijt en teleurgesteld bent in het resultaat.


Praat met een Google Ads Specialist  

S

Sla raak met EEN GOOGLE ADS Specialist


Met een professionele aanpak leveren Google Ads campagnes u een positieve ROI op. Omdat de perfect meetbare resultaten informatie geven over welke ingrepen, instellingen, zoektermen, advertenties, extenties, uitsluitingswoorden, enz. de meeste conversies opleveren. Zo slaat u altijd meer raak en wordt uw campagne een rendabele prospectiemachine. Zodat u niet zoveel mogelijk (betalende) klikken maar wel zoveel mogelijk aanvragen of bestellingen krijgt.

Google Ads campagnes worden alsmaar complexer en meer en meer geautomatiseerd. Besteed uw Google Ads daarom uit aan een specialist, een Google Partner en Google Ads Specialist, om uw Google Ads campagne te beheren. Zodat ook u meer resultaat haalt met minder kosten.


Vraag ons vrijblijvend om advies  

 

  • adwords specialist
  • google ads partner
A

Adverteren op Bing, Ecosia, Yahoo


Alternatieve zoekmachines zijn in hun opmars. Google blijft de onbetwiste marktleider met een marktaandeel van 95% maar kleinere zoekmachines winnen terrein. Zo verloopt 1 op de 20 zoekopdrachten via de zoekmachine van Microsoft. Ecosia is daarbij zeer populair bij jongeren in de leeftijdsklasse van 18 - 26 jaar.

Als u al een Google Ads campagne heeft lopen, is het een kleine moeite om ook op de andere zoekmachines te adverteren want een Google Ads campagne kan gemakkelijk overgezet worden. Het bereik is weliswaar veel kleiner, maar de CPC is ook beduidend lager.


Ja, ik wil ook op Bing adverteren  

 

bing ecosia adverteren
S

SEA Marketing & SEO


SEA vormt de perfecte basis voor SEO. Een Google Ads campagne leert u na verloop van tijd welke zoekwoorden voor u het meest rendabel zijn. Het komt er dan op aan uw site te optimaliseren voor deze keywords zodat u ook in organische search bovenaan staat wanneer men deze zoekwoorden intikt.

Voor we starten met een Google Ads campagne, analyseren we uw situatie en definiëren we de keywords. We kijken welke landingspagina's het meest geschikt zijn, wat de concurrentie doet en wat uw huidige ranking is. Na verloop van tijd ontvangt u adviezen en tips om uw site inhoudelijk en technisch te verbeteren.


Vraag er ons meer over  

M

MEERWAARDE VAN EFFECTS

Google Ads Specialist en Google Partner

Meer dan 12 jaar Ervaring met Optimalisatie van Google Ads campagnes

Geen Contract of langdurige verbintenis vereist

Optimalisatie door Integratie van SEA met SEO en uw Website

30 jaar ervaring met Respons-genererende Marketingacties

Opgestroopte mouwen en persoonlijke service

E

Enkele Cases

Optimalisatie B2C: Meer conversies voor minder geld


Budget Partners verschaft leningen voor renovatie, grote aankopen of persoonlijk budget. In deze hoog concurrentiële markt verbeteren we continu de Click Through Rate waarbij de Cost per Conversie (een ingediende aanvraag) afneemt. Zo daalde na 1 jaar de Cost per Conversie met één derde en steeg de CTR met 30%.

"De aanpak van Effects heeft ons geen windeieren gelegd. We hebben dankzij hun inzet en inzicht een nieuwe online-markt aangeboord, met succes!"
Vik De Weerdt, Budget Partners, Brussel

online marketing bureau

Optimalisatie B2B: Meer Leads


Hansteen is een internationale speler in bedrijfsvastgoed. We werden gevraagd de SEA campagnes in België en Nederland te optimaliseren.

Doelstelling: meer bezoekers aantrekken en meer leads genereren. Na 6 maanden is het aantal klikken verdubbeld en de Cost per Click met 25% afgenomen.

"Dankzij de AdWords-campagnes van Effects groeit het verkeer én het aantal conversies op onze website zienderogen. We zijn tevreden over hun aanpak en de resultaten."
Marieke Biemans, Marketing Manager Hansteen, Amsterdam

adwords specialist

Optimalisatie Webshop: Meer Verkopen


Herbalife is vooral gekend voor haar vermageringsshakes. Meer dan 150 distributeurs in Vlaanderen verdelen de producten. In deze hoog concurrentiële markt konden we het aantal verkopen binnen hetzelfde budget in Google Search meer dan verdubbelen.

"Ik kreeg veel klikken maar weinig conversies via mijn webshop. Effects heeft er voor gezorgd dat mijn Google Ads budget nu rendeert door het aantal werkelijke aankopen gevoelig te verhogen."
Linda Cools, Herbalife, Dendermonde

google ads optimalisatie

Andere Vragen over Google Ads?

Vraag het ons gerust, geheel vrijblijvend, we kijken graag hoe we u kunnen helpen.

Stel hier uw vraag